2 timmar klipp och rakning

Igår så trimmade jag Samson i två timmar och än är jag inte klar. Började strax före två med en genomborstning och sedan kloklippning och tasshårsklippning, sen tog jag baktassarna och effilerade bort lite eller snarare mycket hår där.  Sen fanorna fram och svansen. Tog sedan fram rakapparaten och rakade framtill och 1,5 öra för sen dog batteriet i klipparn... typiskt så det tar vi idag och effileringen av öron och kanten som blir framme vid V:et. Oj oj jag trodde inte att det skulle ta över två timmar att fixa hunden, så igår åt vi av svärmors kalopps. Men det var ju jätte gott så det gjorde ju inget att jag inte hann laga mat. Lagade en laxpudding på kvällen istället som vi ska äta idag... Mums va gott
Här kommer lite trim bilder.



Börjar med en bild på allt man måste använda hmm dock saknas rakapparaten på bilden ser jag. oh två saxar. Fy vad med grejor man använder, tre olika saxar tror jag.



Lilla hårhögen som blir...




Och så här fin blev han när jag var klar (eller ja nästan klar). Snygg look han fick till  :)



Idag har jag tagit en kaffe med Maja, och varit på dollar och köpt fiskmat. Kollade på fiskmaten på prix och där kostade den 28 kr. Exakt samma fiskmat på dollar kostar två för 30. Så där tjänade jag en hel fiskmatsburk bara på att gå dit. Fin väder är det ju också så då är det bara skönt att gå, tycker ju bara synd om Samson om vi ska gå i detta väder så hans promenix får bli senare ikväll..
 
Nej nu ska jag duka bordet och plocka fram micron innan min älskling kommer hem!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0